رئيس مجلس الإدارة أحمد الشناوي

رئيس التحرير محمد يوسف

شريف منير يدعوا مذيع قناة «الشرق» الإخوانية للحوار

طباعة

الاثنين , 12 فبراير 2018 - 08:23 مساءٍ

شريف منير
شريف منير

 

 

وجه الفنان شريف منير رسالة عبر موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، للإعلامي معتز مطر على خلفية عرض مطر مكالمة لشريف منير يمدح فيها الجيش المصري، وسخريته مما ذكره شريف في المكالمة.

وقال منير من خلال تدوينة له على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": “معتز مطر مش عاجبه إني فرحان بالعمليات العسكرية اللي بيقوم بيها أولادنا وأخواتنا في سينا.. طب بالذمة اللى انتوا بتشوفوه وبتسمعوه في البيان ده يفرح واللا لأ ؟؟".

وتابع: "الحاجة التانية طبعاً كلنا عارفين إن معتز مطر بيشتغل عند قناة الشرق .. بيوجه لي رسالة إني لو شجاع وأملك الجرأة أتناقش معاه فيما يحدث من الجيش المصري على أرض سينا، وانا بقوله طب ماتورينا الشجاعة انت وحبايبك وتيجوا تتناقشوا هنا على أرض مصر، مش فى التليفونات وعلى الشاشات التركية، للأسف إنتوا محرومين من إحساس السعادة بإنتصار جيشنا اللى حيتحقق كاملاً عن قريب بإذن الله على أعداء الوطن وأعداء الدين  لأن مافيش دين يرضى باللي بيعملوه الدواعش ومن هم على شاكلتهم  من دبح وحرق وتعذيب وتدمير".

 ووجه منير رسالة لمعتز مطر قائلاً: "ولما تعرض مكالمة تليفونية ابقى اعرضها عَلى بعضها مش ولاتقربوا الصلاة ونسكت خليك أمين وانت بتعرض شغلك يا معتز".

 

 

درجات الحرارة
  • 18 - 29 °C

  • سرعه الرياح :22.53
اسعار العملات
  • دولار أمريكى :
  • يورو :
  • ريال سعودي :

هل تتوقع إنفراجة في أزمة سد النهضة بعد زيارة الرئيس السيسي للسودان؟

نعم
30%
لا
70%